Thursday, February 9, 2012

sudah sebulan..

dah sebulan dah anak2 ayam aku tu. yang ada 11 ekor tu..


besar dah, kejap je besar nya ek. aku bagi makan dedak je sepanjang sebulan nih. sehingga 2,3 bulan la kot bagi makan dedak je. bagi dia besar sket baru bagi makan nasi ke atau menda2 lain.


ayam besar aku ada 2 ekor je tinggal nya. sekor tu jantan, cantik sangat, kuat berkokok plak tu. dengan adam pun dia bulih nak berlawan. ekkekekekekkk :D


ini dia 2 ekor ayam yg dah besar2, yang ni dah 7 bulan. masa umur 6 bulan lagi dah boleh wat gulai dah.. sangat2 sodap wooooo..


kadang2 kalau free petang2 tu aku lepas kan la anak2 ayam nih bagi dia main2 kat luar. nih dia tgh makan nih, aku letak dedak dlm longkang tu, senang nak basuh nanti..


ohhh ye kiki koko pun dah besar2. skrg kiki tengah sibuk mengerammmm.. duduk je dia atas telo dia tu. afzan cakap ada 5 bijik telo je. harap2 menjadik la kan, bulih rasa gulai angsa pulak. kih3 :D


nih baru lepas ujan nih, kiki koko nih pantang ujan, siap la dia berenang2.

4 comments:

  1. Kalo buat gulai nanti, jangan lupa ajak. muekeke

    ReplyDelete
  2. best laa dpt bela ayam itik....kaw umah ko luas..

    ReplyDelete
  3. azie.. idak la luas mana, cuma kalau ada yg report ke MPSJ, harus aku kena wat kenduri semelih ayam itik.. kih3.. harap2 takde la yang mereport nya :D

    ReplyDelete