Friday, February 3, 2012

berjalan kaki..

hmmmmm dah dekat sebulan aku amalkan berjalan kaki lepas waktu office. hari pertama aku start dgn 1.5km je, itu pun rasa nak pengsannnn.. dan sehingga semalam aku dapat berjalan sehingga 3.48km. wahhhh tak sangka aku tau.. aku dah lama tak jalan2 camtu.

apa yang aku rasa..

1. dulu nak jalan sikit pun mengah2 dah. skrg nih cool je lagi walau dah 3km aku berjalan. rasa cam tak cukup pun ada.

2. aku selalu sakit lutut tau, skrg dah sangat2 berkurangan sakit lutut aku nih.

3. tapi sekarang aku sakit bahagian tapak kaki, mungkin kasut yang aku gunakan kena tukar nih.. hmmmm tunggu bonus la ek??

4. paling best berat badan aku kurang 4 kg. kih3 baru sebulan aku jalan, itu pun setiap hari bekerja je. kalau hari cuti aku pun cuti..

5. aku rasa happy sekarang nih, pelik ek? tapi bila aku buat research (wahhhh.. siap research nih) aku dapati berjalan memang akan menambah kan hormon happy dalam badan kita. tapi memang betul, aku rasa happy.

6. bila dah rasa happy, semua cam best je kan? aku senang nak bangun pagi. senang nak pi keje, tak rasa boring dah pi keje. pastu asik nak berjalannnn jek petang2 lepas office tu.

lepas nih aku nak berjalan time cuti2 pulak. hmmm kena ajak bebudak skali la berjalan nampak nya..

uols takmo cuba? percaya lah ia nya sangat2 berkesan :D

4 comments:

  1. Dot,

    Kalo ko minat, masuk StanChart Marathon. Ada 5km fun run. Pas tu, utk budak2 pun ada. 2.5km & 700m dash. Aku dah register utk anak aku sebab yg 700m tu free. xD

    ReplyDelete
  2. ko memang best la bad. tapi aku tak berlari2 pun lagik, jalan2 jahhh.. malu lah nak join marathon. :D

    ReplyDelete
  3. Kekeekekke..best best..nnt aku nak try r..syok gak tu..parking keta jauh2,pastu jln kaki p opis..smpi2 ada bau ckit..kekeke

    ReplyDelete
  4. haaaa btol tu teh, parking jauh2 sket, jangan jauh banyak wehhhhh.. fengsannnn nak menyampai ke opis tu.

    tu pasai aku tak jalan2 waktu pagi, harus semerbak mewangi sat giiii..

    ReplyDelete