Monday, July 26, 2010

lepak2 kedai buku..

disebab kan anis n adam punya markah BM sangattttt teruk, aku kena tanam kan sikap suka membaca kat depa berdua nih. jadik malam tadi kami lepak2 kedai buku popular kat JJ ekuin tu. aku dah wat tiap2 malam isnin gitu.. dalam dua jam jugak lepak situ. takleh buat selalu, kang depa halau plak.. kekekekekekek :D

anis n adam aku soh duduk je atas lantai n baca buku2 kat situ. ye la buku depa tu nipis2 belaka n harga RM5 setiap satu. tak bebaloi la nak beli, depa pun baca sekali jek, takde makna nak ulang2 baca. nak tau buku apo depa baca?? buku cerita hantuuuuuu jek, sabau jek aku neh. anis memang sronok la lepak situ, dia memang bersila depan rak buku tu. adam?? adoi laaa dia nih main2 je lebih nya, aku rasa satu je buku dia baca. anis dapat baca 4 bijik buku gak semlm tu.

tapi idak la aku snap2 gambar kan, dah la curi2 baca, nak snap2 gambar lagik. ekekekekkeekkkk :D tapi aku beli la jugak buku2 dari situ. aku beli 2 buku tebal2 untuk anis adam, buku citer seremmmm jugak. gasakkan, asal depa nak membaca..


pastu aku belikan al-quran baru untuk depa.. anis nih dah khatam dah quran, tapi sambung baca lagi. skrg dah juzuk 10 dah dia. di sebab kan quran dia udah koyak2, aku beli la yang baru. si adam pulak at the last page of his iqra' book. malam nih mesti kena baca al-quran. tu pasai aku belikan quran untuk adam..

itu la aktiviti kami tiap2 malam isnin :D

4 comments:

  1. Wah, bagus lah Anis...

    Adam - congrats sebab nak naik Al-Quran! p.s. to Mak Adam : pulut kuning tu jgn lupa hulur-hulur kat orang sini. Muahaha!!!

    Anak aku... aku kurang beli buku Melayu. Agaknya sebab tu BM sangatlah lemah dibandingkan BAhasa Arab & English. Huhuhu Maklumlah, buku cerita mak dia sumer omputeh. :D

    ReplyDelete
  2. bad.. tu pasai kena belikan buku BM plak kat depa nih :D tapi aku wisau jugak, depa dok baca citer seremmm jek. kang karangan tajuk melawat KLCC, harus keluar segala macam antu dlm KLCC tu. ekekekekkekek :D

    ReplyDelete
  3. alah...best ah long...ko suh jer bc quran bnyk2 kali...kalau tk nanti akn lupa....amier dh ubah dh...yg si afief masih lg mukasurat 2...heheheheheheh

    ReplyDelete
  4. itu laaa.. aku berangan nak dia khatam lagi 2 kali seblom form 1 nih.. tengok cemana, tercapai idak angan2 aku nih :D

    adam tak tau laaaa, dah darjah 2 baru nak naik al-quran. dengan budak lelaki kena byk sabau ek ?? dan ko ada 3 org hero, ko kena 3 kali lagi sabar dari aku!!

    ReplyDelete