Thursday, June 30, 2011

hobi baru??

orang tanam pokok2 aku pun nak tanam jugakkkk.. padahal bukan rajin pun akak nih !!

antara pokok2 yang aku ada skrg nih..


pokok apo ntah nama nya, tapi bunga dia amat laaa wanginya.. hmmmm tapi senjak sebulan nih takmo plak dia bebunga. pelik gak nih. pokok nih aku tanam senjak pindah sini dulu, ada 4 pokok aku tanam. kat tepi pagar rumah..


pokok bunga ros, pokok nih aku amik dari rumah afzan kat jerantut. memula tak minat jugak, skali sebab dia asik bebungaaaa jek tak putus2 terus aku jadik minat pulak


siap rembat pokok ros baru dari nurseri kat sri kembangan sana tu. satu polibeg nih RM7 jek, murah la sket. pastu aku n anis yg transfer masuk dalam pasu besar nih. petang nih dah berkembangan satu kuntum bunga dia.


pastu org tanam japanese roses, aku pun teringin jugekksss.. skali apa kena kucai dek cikyam2 n kiki koko aku tu. terus membebel la anis petang semalam. satu taman dengar dia bebel.. keekkekekekekekkk :D terus cikyam2 n kiki koko kena dok belakang jek..

harap2 dia tumbuh berbunga elok la lepas nih..

ohhh aku ada jugak pokok2 utk wat makan2 nih.


macam pokok limau nipis nih, afzan bawak dari jerantut gak nih. elok je tumbuhnya.


dan aku ada 2 pasu pokok limau purut. dua2 dari jerantut jugak :D besar2 pokok nih, pasu dia pun besau, jenuh nak ngangkut dari jerantut ari tu :D

lagi aku ada serai 3 rumpun kat belakang rumah, pokok rambutan n pokok mangga. hmmm kelapa ada 3 pokok jugak rasanya. wahhhh skali aku senarai kan nampak banyak plak pokok2 nya kan? dah cam kat kampung plak. errr tapi semua pokok2 tu kicik2 lagik, pastu tanah kawasan rumah aku nih plak jenis tak subur, takde la dia tumbuh elok sgt. makan tahun la kalau nak tengok hasil nya. ekekkekekekke :D

No comments:

Post a Comment