Friday, March 4, 2011

kiki n koko :D

yeppp itu nama angsa2 kami. udah besar dah depa. dah takleh sebut gosling dahhhh. udah jadik goose dahhh :D

tapi still tak tau mana satu jantan mana satu betina nya. masa beli dulu, penjuai tu kata sekor jantan sekor betina. tu pasai nama dia kiki (betina tu) n koko untuk si jantan tu.


nih gambar depa paling latest. tu afzan tengah bagi dia makan sayo. memang sangat suka sayo2an depa nih.


payah nak amik gambar2 depa nih. laju naaaaa, tak sempat nak snap2 dah lari dahhhh. bulu2 pelepah dia nampak dah tumbuh semua. kepak kemain besarrrr lagik.


cikyam cikyam aku pun semua besar2 belaka dahhh. sekarang nih kalau ada nasik tak abih ke, roti tak abih ke, bulih je lempar ke mereka2 nih. kompem idak membazir lansung :D

cikyam2 nih pun terikut2 suka makan sayor2an. tapi aku ada jugak beli dedak untuk makanan depa. tu pasai cepat besar kot ek??


rutin aku skrg nih, pepagi lepas bebudak tu gi skolah. afzan akan cuci reban depa. lepas tu aku penuh kan air swimming pool depa. oh ye, SP depa nih afzan dah siap simen kan, nanti aku snap gambo ek? pastu aku siram la segala pokok2 kat laman rumah tu. lepas tu baru la gi sarapan n vroooommmmmm to opis.


petang tu pulak, aku soh anis adam bawak depa jalan2 kat luar rumah. kawasan luar rumah aku lagi banyak rumput2. rumah aku lansung tak tumbuh rumput dah, dah 2 bulan tak penah panjang2 rumput rumah aku tu :D sampai kul 7 anis adam akan halau depa masuk dlm reban semula... bepeluh2 gak la anak2 aku, aku pikir2 elok jugak dari dok main PS2 jek siang malam :D ye dak?

No comments:

Post a Comment